Sunday, 12 April 2015

Feeling Confuse....Feeling De-Motivated

Feeling de-motivated...Penah tak korang rasa macam ni...buat kerja tapi tak dihargai...bila bercakap, orang atasan asyik potong je..kita ni macam halimunan je...asyik cakap "you're not working" Habis tu selama ni yang buat kerja tu sape? Saka ke?
Bila dah rasa macam ni, mula la kepala duk piker nak cari kerja lain. Bila jawab balik, kena marah pulak. tapi tu la, nak tukar kerja lain, sayang pulak. dah hampir sepuluh tahun saya keje kat situ. banyak memori suka duka...Dah merasa jatuh bangun company ni...
Saya jenis orang yang tak kisah kerja banyak. Saya masih boleh bertahan kalau banyak beban kerja dan tanggungjawab.Tapi saya memang tak boleh tahan kalau kena kerja dengan orang yang cerewet, yang tak boleh cakap baik-baik. Pangkat sahaja professional tapi perbuatan, percakapan tak menunjukkan dia professional. Kalau nak menegur tak perlu la sampai nak menghina.
Moga Allah bagi kekuatan pada saya untuk berdepan dengan semua ni....Amin...


3 comments:

  1. Hmm, Sama la kite , Buat kerja orang tak hargai , ntah kalau tiba masa emma berhenti keje , baru sedar kenapa pentingnya kewujudan emma kat department tu huhuhu

    Semoga awak jangan selalu stress ya :) Saya BW sini , jemput singgah ke blog emma:)

    ReplyDelete
  2. adatlah kerja bawah orang kan...dah naik pangkat pun masih bawah orang.Saboo...jelah.Itulah aje pilihan yang kita ada.Alang-alang tu, tunggulah habis lagi 6 tahun.Insyaallah tak lama kalau kita dapat sabar.Alah bisa tegal biasa.

    salam kenal...

    ReplyDelete

hai.. tQ sudi singgah di sini.. hope sudi komen sekali yea.. mekacehh.. =)